domingo, 23 de marzo de 2008

Fragmento de Terra baixa, de Àngel guimerà

MANELIC - subjecntant-la, plorant. - Marta! Ai, Marta,!...Si jo no et puc matar, no, perquè t'estimo, Marta! T'estimo! I t'estimava des d'allà dalt, al pujar tu, que jo era un grapat de neu que es va fondre mirant-te. I t'he estimat encara més al venir a trobar-te, pobre de mi, davallant a salts, com l'aigua dels cims a ajuntar-se amb l'aigua de la mar, que diuen que és amarganta! Que ho siga, d'amarganta ; que ho siga ; ella atrau com tu m'atraus a mi ; perquè et desitjo i t'estimo, Marta! (Ella es vol despendre d'ell amb energia bregant) i ara més, ara més ; per...per què no ho sé el perquè, ni em fa el saber-ho! Perquè m'has enganyat potser ; perquè he sentit la calor de la teva sang ; perquè t'he respirat a tota tu tot jo! I mira, per mi no hi ha lleis d'aci baix ni res que m'aturi, que els llamps i les mestralades m'han fet lliure, i vui jo, perquè ho vui, besar-te i mossegar-te fins a l'ànima, i estrenye't en mos braços ofegant-t'hi en ells, confonent en un afany rabiós la mort i la vida, com a home i com a fera, que ho sóc i ho vui ser sempre home i fera, tot junt, tot, contra de tu i amb tu, i contra tothom, de la terra. ( La té a ella en sos braços mig desmaiada. Mira cap a la banda de la cortina i se l'emporta ràpid a l'altra banda en sos braços. ) I ara que me la vinguen a pendre! Ira de Deu! Que vinguen!
MARTA. - Déu meu.



Jojojojjojj...háganse a un lado, que un catalán enamorao es como un tornado...

5 comentarios:

Superfucker dijo...

¿Por qué nadie había publicado nada de teatro todavía? Sólo es una idea...como si no hubiera alta literatura en el teatro...sé que algunos de vosotros sabéis mejor que yo cuáles son las obras o los autores cuyo olvido sería inexcusable.

Lord Enzi dijo...

Estoy contigo, faltaba teatro en la Pedantoteca. ¿Autores, dices? Un tal Shakespeare justifica todo el género él solito... más Chejov, Wilde, Brecht, Beckett, por no nombrar la tragedia griega (a la altura de su filosofía).

Joan dijo...

Si entramos en teatro, habrá que poner algo dle Ruben, que está acabando su primera obra de teatro

Superfucker dijo...

Estoy ansioso por leer algún fragmento teatral del Ruben...

Anónimo dijo...

..Ya puestos, deberiamos conseguir que el Ruben entre aqui y nos escriba él lo que considere que merecemos leer...sé que nuestro blog aumentaría el nivel exponencialmente